Drömmen om ett paradis

Jag längtar efter ett eget litet hus, eller egentligen ett ganska stort hus. Det ska vara vitt med lite gammeldags stuk. En stor veranda, fina snirklade snickerier och en stor trädgård. Huset ska ligga vid vatten, allra helst vid havet, och en stor, fin uteplats med kvällssol är ett måste. På denna uteplats ska man kunna sitta och dricka ett glas vin under sena sommarkvällar med de människor man tycker allra mest om.

I trädgården ska jag ha stora äppelträd och en hängmatta. En fin, vit utemöbel mitt ibland en syrenberså och en pool i lagom storlek för att kunna svalka sig under varma sommardagar. Gungor, sandlåda, studsmatta och rutschkana ska finnas så mina barn kan leka dagarna långa. Det ska finnas mycket växter och blommor i mina rabatter. Ett vitt staket ska omgärda mitt paradis, och folk ska stanna upp och häpnas av detta underbara hem och undra vem det är som bor i detta himmelrike?

Huset ska ha stora rum, en öppen planlösning och mycket ljus. Högt i tak, höga fönster och en inredning som går i vitt, svart och grått med inslag av grönt och lila är min dröm. En öppen spis ska finnas för mysiga vinterkvällar och en stämningsfull jul. Möblerna ska vara stora och göra intryck. Moderna inslag i samspel med gammal charm är en självklarhet, och en maffig ljuskrona ska lysa upp finrummet där vi samlas endast på högtidsdagar.

Och innanför dessa väggar ska jag bo med min familj. Mamma, pappa, barn. Det ska finnas skratt, gråt och vardagliga tjafs. Tjuriga ungar, meningslösa diskussioner och utspilld mjölk över hela köksbordet. Gränslös kärlek, kramar och tokiga upptåg. En helt vanlig familj i mina drömmars paradis.
 

3 kommentarer

  1. martina said,

    2011/07/12 den 10:59

    låter jätte mysigt 🙂 du får nog ditt vita hus i framtiden 🙂

  2. Eva said,

    2011/07/12 den 18:59

    Det låter som jag vill komma och bo med dej =))

  3. mamma/momma said,

    2012/09/30 den 18:42

    Å gud så härligt det låter 🙂 Vi kommer & hälsar på, men vin vill jag inte ha – hellre en redig snaps! 😉
    Kram


Lämna en kommentar